Tikkurila Festivaali goes Cashless

Cashless on lompakko rannekkeessasi. Maksat sillä kaikki ostoksesi Tikkurila Festivaalilla.

CASHLESS-RAHOJEN PALAUTUSLINKKI ON NYT AUKI!

Haluamme kiittää teitä, kun yhdessä kanssamme toimitte edelläkävijöinä tuomassa cashless-järjestelmää Suomeen. Olemme saavuttaneet yhdessä tärkeitä kokemuksia! Voit hakea käyttämättä jääneet rahat takaisin tapahtuman jälkeen TÄMÄN PALAUTUSLOMAKKEEN avulla.

 

Mikä on cashless-maksutapa?

Cashless on maksamista sirullisella maksurannekkeella, ilman korttia tai käteistä. Useiden suurten kansainvälisten festivaalien tavoin Tikkurila Festivaali siirtyy käyttämään cashless-maksutapaa. Tämä tarkoittaa sitä, että festivaalialueella KÄTEINEN TAI PANKKIKORTTI EIVÄT KÄY MAKSUVÄLINEENÄ, vaan jokainen ostotapahtuma tehdään maksurannekkeen avulla.

Ranneke toimii tuttuun tapaan myös kulkutunnisteena eli kaikki festivaaliliput siirretään rannekkeen sirulle.

Luo tili ja välty jonottamiselta!

Eniten hyötyä maksurannekkeestasi saat lataamalla rahaa ennakkoon jo kotoa käsin. Tämä tapahtuu festivaalitilin avulla.

Tilin avulla:

  • Voit ladata rahaa jo kotona odottamaan festivaaliostoksia
  • Et jonota turhaan festivaalialueen rahanlatauspisteillä
  • Saat kuitit kätevästi talteen sähköisesti tilillesi

LATAA RAHAA TILILLE TÄSTÄ

Tilin voi luoda tästä linkistä.
HUOM. Tilin luomiseen tarvitset festivaalilipussasi olevan numerokoodin (viivakoodin alapuolella oleva numero- /kirjainsarja. HUOM! Saattaa sisältää myös välilyöntejä tai erikoismerkkejä.)

Rahan lataaminen rannekkeelle

Festivaalitilin avulla voit ladata rannekkeellesi rahaa kaikilla yleisimmillä maksutavoilla (verkkopankki, luottokortti, mobiilimaksu..).

RAHAN LATAAMINEN ENNAKKOON RANNEKKEELLE

LUO TILI JA LATAA RAHAA RANNEKKEELLESI TÄÄLTÄ. HUOM! Tilin luomiseen tarvitset festivaalilipussasi olevan koodin. Koodin sijainti lipussa vaihtelee riippuen siitä, miltä lipunmyyjältä olet lippusi lunastanut (Ticketmaster / Lippu.fi / Tiketti).

Ticketmasterin lipuissa koodi sijaitsee viivakoodin alapuolella. Se koostuu muun muassa numeroista, kirjaimista, erikoismerkeistä ja välilyönneistä. Koodissa on yhteensä yhdeksän merkkiä. Koodin alussa ja lopussa olevat *-merkit eivät kuulu koodiin. HUOM! O-kirjain ja 0-numero näyttävät erehdyttävästi samanlaisilta, olethan tässä tarkkana! Välilyönnit saattavat sijaita koodin alussa ja lopussa, jolloin niitä saattaa olla hankalaa erottaa.

Tiketin lipuissa numeroista koostuva koodi sijaitsee lipun alareunassa, qr-koodin vieressä.

Lippu.fi:n lipuissa koodi sijaitsee viivakoodin vieressä/alla.

Rahan lataaminen rannekkeelle on maksutonta ja rahat siirtyvät rannekkeelle noin vuorokauden kuluessa tavallisesta verkkoviiveestä riippuen. Yhdelle rannekkeelle voi ladata kerralla maksimissaan 500 euroa. Käyttämättömät rahat saat takaisin festivaalin jälkeen.

RAHAN LATAAMINEN FESTIVAALIALUEELLA

Voit ladata rahaa myös festivaalialueen rahanlatauspisteillä (eli top-up-pisteellä) käteisellä ja kortilla. Rahan lataamisesta festivaalialueella veloitamme 1 euron palvelumaksun/latauskerta. Festivaalialueella on useita rahanlatauspisteitä, joiden sijainnit löydät festivaalialueen kartalta.

Rannekkeen vaihto ja aktivointi

Voit vaihtaa rannekkeesi ENNAKKOON tai TAPAHTUMAPORTILLA.
Ennakkoon vaihto tapahtuu Sokos Hotel Vantaalla tai Tiksikontilla – HUOM. Tiksikontin uusi sijainti vuonna 2018 on Tikkurilan tori, Vantaa (Asematie 3 B).

Kun vaihdat lipun rannekkeeseen, rannekkeen siru aktivoidaan samalla. Sirulle siirtyvät festivaalilippusi sekä ennakkoon lataamasi rahat.

Maksaminen rannekkeella

Rannekkeella maksaminen muistuttaa lähimaksua. Ostokset maksetaan koskettamalla rannekkeella kassan maksupäätettä. Näet rannekkeella olevan saldon jokaisen ostoksen yhteydessä.

Ostosten kuitit löytyvät festivaalitililtäsi. Jos et ole luonut tiliä, kuitit saa verkkosivuilta rannekkeessa olevan numerokoodin avulla.

Cashless-rahojen palauttaminen

Jos rahaa jäi festivaaleilla käyttämättä, ei hätää! Voit hakea käyttämättä jääneet rahasi takaisin tapahtuman jälkeen TÄMÄN PALAUTUSLOMAKKEEN avulla. Täytä palautuslomakkeeseen nimesi, pankkiyhteystietosi sekä festarirannekkeen sirusta löytyvä tunnistenumero. Haethan palautukset 24.8.2018 mennessä.

HUOM! Tarvitset rannekkeesi numerokoodia rahojen palauttamiseen, joten pidä ranneke tallessa.

TOIMINTAOHJEET RAHOJEN PALAUTTAMISEEN

1. Täytä lomakkeeseen sähköpostiosoitteesi
2. Täytä lomakkeeseen festivaalirannekkeen sirusta löytyvä tunnistenumerosi (pidempi merkkisarja)
3. Täytä lomakkeeseen virallinen nimesi
4. Täytä lomakkeeseen pankkiyhteystietosi IBAN-muodossa (eli FI-alkuinen numero)
5. Tarkista tietosi ja vahvista lomakkeen lähetys

 

  • Emme palauta alle 2€ summia
  • Rahojen palautuksesta veloitamme 1€ palvelumaksun

 

CASHLESS – 10 kysymystä ja vastausta

1. Kestääkö ranneke suihkua, saunaa ja uimista?

Kyllä vain! Mikäli rannekkeessa kuitenkin ilmenee ongelmia, käänny tapahtuman aikana Tiksi Villagessa sijaitsevan infopisteen puoleen tai vaihtoehtoisesti latauspisteiden työntekijöiden puoleen.

2. Rannekkeeni on rikkoutunut tai ei toimi?

Pyydä apua tapahtuma-alueen Tiksi Villagesta sijaitsevasta infopisteestä.

3. Raha ei syystä tai toisesta näy My account -tililläni, vaikka pankkitiliäni on veloitettu?

Kyseessä voi olla verkkoviive. Odota siis hetki! Ennen tapahtumaa kannattaa varautua jopa 1 vuorokauden verkkoviiveeseen. Mikäli rahoja ei näy tapahtumassa tililläsi puolen tunnin sisällä, käänny festareiden aikana Tiksi Villagessa sijaitsevan infopisteen puoleen tai latauspisteiden työntekijöiden puoleen.

4. Ranneke katoaa / tippuu ranteestani ja siellä on rahaa. Miten saan rahani takaisin?

Rannekkeen takana oleva numerosarja toimii rannekkeen jäljityksessä id numerona. Ota varmuudeksi kuva itsestäsi rannekkeen numerosarjan kanssa ennen kuin astut porteista sisään.

5. Mitä jos netti ei toimi alueella?

Ei hätää! Tieto kulkee sirulla – ei pilvessä. Verkon toimivuus on taattava ainoastaan lisälatausvaiheessa. Latauspisteille on tätä varten varattu oma verkko, jolla taataan rahasi latautuminen (esimerkiksi pankkikortilta) rannekkeelle.

6. Voinko maksaa kaverin kanssa ostokset puoliksi?

Valitettavasti tämä ei ole mahdollista. Suosittelemme esimerkiksi juomien ostamista tarpeen tullessa vuorotellen.

7. Mistä tiedän, kuinka paljon olen käyttänyt kokonaisuudessaan rahaa rannekkeelta?

Myyjä näyttää sinulle jokaisen ostoksen jälkeen rannekkeelle jäävää saldoasi. Lisäksi kaikista maksusuorituksista tulee kuitti My Account -järjestelmään syöttämääsi sähköpostiosoitteeseen. Rannekkeella olevan saldon riittävyyden takaamiseksi kannattaa oma maksukortti lisätä järjestelmän taustalle My Accountissa. Tämän avulla myyjä voi maksun hetkellä asiakkaan luvalla ladata taustalla olevasta järjestelmästä lisää rahaa kortille asiakkaan ehtojen mukaisesti.

8. Olen ladannut rannekkeelleni rahaa mutta siellä ei olekaan mitään?

Onhan ranneke varmasti omasi? Mikäli useamman ihmisen lippu vaihdetaan samalla kertaa ennakkoon rannekkeeseen, tulee varmistaa, että sinulla on varmasti omaan lippuusi liitetty ranneke hallussasi.

9. Voiko jo perustetun tilin poistaa käytöstä tai siirtää toiselle henkilölle, jos en itse pääsekään tapahtumaan?

Jo perustettua tiliä ei voi poistaa. Voit kuitenkin siirtää tilin uuden lipun haltijalle muuttamalla omalla käyttäjätililläsi profiilia. Vaihda mailiosoitteeksi uuden lipun haltijan osoite niin uusi tilinvahvistuslinkki lähetetään uuteen osoitteeseen. Vaihdon jälkeen tilille ei pääse enää kukaan muu kuin uusi sähköpostinhaltija. Huomaathat, että tilille ladattu rahasumma siirtyy myös tilin uudelle omistajalle.

10. Mistä löydän maksurannekkeen sirunumeron, jos ranneketta ei enää ole?

Jos olet epähuomiossa heittänyt maksurannekkeen pois, mutta olet luonut oman festivaalitilin voit tarkistaa sirunumeron festivaalitililtä. Festivaalitilin etusivulta näet lippusi koodin ja alapuolelta sirunumeron koodin (14 merkkiä pitkä).

Jos et ole luonut omaa festivaalitiliä, voimme tarkistaa sirunumerosi sinun lippusi numerokoodin avulla. Voit lähettää kuvan lipustasi tai kirjoittaa viivakoodin lähellä olevan pisimmän numerosarjan, jonka lipusta löydät.

Mikäli näistä vinkeistä ei ollut apua, voit kysyä tarkennuksia myös sähköpostitse osoitteesta info@tikkurilafestivaali.fi.

Miksi cashless?

Otamme cashless-maksutavan käyttöön kolmesta syystä:

  • Turvallisuus: cashless on turvallinen tapa maksaa. Ranneke ei helposti katoa kädestäsi ja kuitit säilyvät sähköisesti.
  • Nopeus ja helppous: cashless on nopein ja helpoin tapa maksaa ostokset.
  • Jonojen vähentyminen: cashless vähentää jonoja festivaalialueella.

Turvallisuus

Cashless on turvallinen ja toimintavarma järjestelmä. Maksurannekkeen toimintaperiaate muistuttaa pankkikorttien lähimaksuominaisuutta. Koska ranneke kulkee mukana kiinnitettynä ranteessa, maksaminen on jopa lähimaksua nopeampaa. Kädessä kiinni oleva ranneke on hankala kadottaa ja sen väärinkäyttäminen on miltei mahdotonta. Ranneketta ei saa irti rikkomatta sitä, jolloin maksuvälineesi kulkee mukana huolettomasti festivaalin ajan.

Ranneke ja sen siru kestävät vettä, aurinkorasvaa ja yleistä festivaalielämää.

Jos huomaat rannekkeesi hävinneen tai rannekkeesi ei toimi, siirry selvittämään asia pääportin infoon.

Kaikki festivaalitiliin liitetyt tiedot kuten luottokortti tai PayPal-tili ovat turvassa suojatulla palvelimella.

Lisätietoa cashless-rannekkeesta

Rahankulusta vastaa Checkout Finland Oy.

Checkout on turvallinen maksutapa. Maksupalvelun tuottavalla Checkout Finland Oy:llä (y-tunnus 2196606-6) on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Checkout on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää asiakkaiden maksut Tikkurila Festivaalille. Mikäli tiliotteella tai luottokorttilaskulla näkyy Checkout Finland Oy, Checkout on välittänyt maksun.

Tikkurila Festivaali toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Tikkurila Festivaali huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikä haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun tulee olla yhteydessä suoraan Tikkurila Festivaaliin, josta tuote on ostettu.

Lisätietoa cashless-maksamisesta: info@tikkurilafestivaali.fi

Pankkimaksut

Tikkurila Festivaalin cashless-sivulla käytössä on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Palvelussa voi maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin. Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteella maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, joka välittää maksun verkkokauppiaalle. Tikkurila Festivaalin cashless-sivulta ohjataan suoraan omaan pankkiin suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokorttimaksut

Tikkurila Festivaalin cashless-sivulla voi maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard – korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan Tikkurila Festivaalille. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Masterpass ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo

Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

MobilePay

Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: mobilepay.fi/fi-fi/Pages/faq.aspx

Masterpass

Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla: masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf