Selkokieli
Tikkurila Festivaali järjestetään 16.-18.7.2026. Festivaalin ikäraja on 18 vuotta.
Osoite on:
Hiekkaharjun urheilupuisto
Urheilutie 15
01370 Vantaa
Liput
Tapahtumaan on myynnissä lippuja 1, 2 tai 3 päivälle. Liput voit ostaa täältä. Kaikki pääsyliput vaihdetaan rannekkeiksi.
Tapahtumaan voi ostaa myös VIP-lipun. VIP-lippuja on myynnissä 1 tai 3 päivän ajalle. Lipulla pääsee tapahtuman VIP-alueelle. VIP-alueella on esimerkiksi oma vesi-WC. VIP-alueella on mahdollisuus ruokailla katetussa tilassa. Ruokailu ei kuulu VIP-lipun hintaan. VIP-lippu vaihdetaan rannekkeeksi ja VIP-passiksi.
Avustaja pääsee aina maksutta tapahtumaan sellaisen asiakkaan seurassa, joka tarvitsee avustajaa päivittäisiin toimiinsa tai asioimiseen.
Pidä lipustasi huolta. Älä laita lipusta kuvaa internettiin, ettei joku varasta lippuasi käyttämällä sen viivakoodia.
Lippu vaihdetaan portilla rannekkeeksi, joka täytyy pitää kädessä koko festivaalin ajan.
Rannekkeet ja passit ovat henkilökohtaisia. Me emme korvaa kadonneita tai rikki menneitä rannekkeita tai passeja.
Ohjelma
Festivaaleilla esiintyy monia Suomen tunnetuimpia artisteja. Tapahtuman aikataulun ja esiintyjät löydät täältä. Tikkurila festivaaleilla on myös muuta ohjelmaa ja tekemistä. Niihin voi osallistua esimerkiksi keikkojen välissä. Tarkemmat kuvaukset ja aikataulut julkaistaan myöhemmin.
Saapuminen
Tikkurila Festivaalille pääsee helposti kävellen, pyörällä, bussilla tai junalla. Katso bussien ja junien aikataulut osoitteesta www.hsl.fi/reittiopas. Omalla autolla ei kannata tulla, sillä parkkipaikkoja ei ole. Taksilla voi tulla. Alueen vieressä sijaitsee ilmainen pyöräparkki. Siihen voi jättää pyörän omalla vastuulla.
Esteettömyys
Päälavan edusta on muoviharsolla peitetty nurmikko. Se saattaa hidastaa pyörätuolilla kulkemista. Toisen lavan edusta on kovapohjainen hiekkakenttä. Muut kulkuväylät ovat asfaltoituja.
Molemmilla lavoilla sijaitsee pyörätuolikorokkeet.
VIP-alue on mäen päällä. Sinne voi olla vaikeaa päästä ilman apua.
Alueella on esteettömiä bajamajoja. Vessapassilla pääsee WC-tiloihin ilman jonottamista.
Avustaja pääsee mukaan ilmaiseksi, jos asiakas tarvitsee apua arjessa. Avustajan pitää saapua avustettavan kanssa samaan aikaan tapahtuman lipunmyyntipisteelle. K-18-tapahtumissa myös avustajan tulee olla täysi-ikäinen.
Avustaja saa alueelle sisäänpääsyyn oikeuttavan rannekkeen. Ranneketta ei tarvitse varata etukäteen.
Jos sinulla on VIP-lippu ja tarvitset avustajaa, pääsee avustaja mukaasi myös VIP-alueelle.
Tapahtumaan on myynnissä kahta erilaista sekä asiakkaan että avustajan sisäänpääsyyn oikeuttavaa lippua.
PYÖRÄTUOLINKÄYTTÄJÄ+AVUSTAJA -LIPPU:
Jos sinulla on pyörätuoli voit ostaa tämän lipputyypin. Avustajat pääsevät sisälle tällä lipulla.
ASIAKAS+AVUSTAJA -LIPPU :
Voit ostaa tämän lipputyypin jos tarvitset avustajaa päivittäisiin toimiisi. Osta pyörätuolinkäyttäjä+avustaja-lippu jos sinulla on käytössäsi pyörätuoli.
Meillä on kaksi erilaista lippua myynnissä, jotta saat juuri oikeat saapumisohjeet.
Turvallisuus
Tikkurila Festivaalin pääprioriteetti on olla turvallinen tapahtuma. Otamme sen huomioon kaikessa toiminnassamme. Teemme tiivistä työtä viranomaisten kanssa ja suunnittelemme tapahtuman viranomaisohjeistusten mukaisesti.
Tapahtuma-alueella liikkuu ensiapuhenkilöstö koko tapahtuman ajan. Lisäksi alueen läheisyydessä on erillinen ensiapupiste.
Alueella on vesipisteitä. Voit täyttää oman vesipullon niissä. Tapahtumaan saa tuoda 0,5l kokoisen tyhjän muovipullon.
Tikkurila Festivaaleilla ei sallita häirintää tai syrjintää. Tapahtumaan saa tulla juuri sellaisena kuin on. Otathan yhteyttä henkilökuntaan jos näet tai koet syrjintää, häirintää tai muita epäasiallisia tilanteita.
Lisätietoja
Jos sinulla on kysyttävää, voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen tapahtumat@nelonenmedia.fi